En vecka i Bulgarien

19 maj
Klockan 14,20 började resan från lugna gatan för att hämta Fredrik, Tove och Oscar för att gå på tåget som skulle ta oss till Göteborg. Där flygbussen tog oss till Landvetter. Vi var ute i god tid. Växla pengar, gick igenom säkerhetskontrollen och tillbringa tid på taxfreen. För att sedan bege oss till gaten och in i flygplanet. Resan gick väldigt bra, jag och Fredrik satt inte långt från Tove och Oscar. När vi kom fram till Bulgarien så vänta en buss som skulle ta oss till hotellet. När vi checkat in och så spela vi lite kort för att sedan gå och lägga oss, vi var helt slut.

I väntan på flyget

20 maj
Min födelsedag. Vi åt frukost på hotellet (vilket inte var någon direkt hit). Efter frukosten bestämde vi oss för att dra ut på sunny beachs gator. Vi träffa en riktigt bulgarisk kvinna som var väldigt vacker och hennes röst var i de  vär..bästa toner.  Oscar inköpte sig ett par byxor eftersom han bara hade med sig ett par jeans med sig (hur han nu hade tänkt att han skulle klara sig med ett ombyte?). Vi stannade till på en uteservering för att inta våran första bulgariska cocktail, klockan var 10,30. Drinken kostade 15 kr och var väldigt god. Vi drog vidare efter vi suttit tillräckligt för att bränna Toves axlar. Efter några timmar och en måltid på "Chilli peppers" drog vi oss tillbaka till hotellet för att bada och sola vid hotellets pool. Vi hade även varit nere vid svarta havet, men var röd flagg men vi vågade oss ut för att känna på vattnet med fötterna. När vi låg vi poolen skrev jag och Tove våra vykort(som vi inte hittade någon brevlåda så skickade hemma istället). Och jag och Tove gick även och prata med hotellpersonalen för att höra om de kunde hjälpa mig att klippa upp mitt hänglås jag hade på väskan eftersom jag hade råkat byta kombination på väskan (typiskt mig att lyckas med det), tur som var kunde de göra det så fick hjälp av hotellets snygga manager, han råka dock klippa sig i fingret så blev blodbad på kupen. Jag och Tove återgick till solstolarna och vykorten.Vi drog ut och åt på kvällen "Central"(?) och sen gick vi vidare till "The funny pub" där det var liveband("Step BY Step"), som sjöng happy birthday för mig och även "sweet child of mine". De spelade mycket rock och vi blev kära i bandet och stället. Vi drog oss tillbaka till hotellet och efter nån timme gick vi till sängs, jätte trötta.

Njuter av 10.30-drinken och att vara 20 år

21 maj
Jag och Fredrik drog ner till frukosten (eftersom Tove och Oscar ville "sova"). Vid halv 11 kom Tove upp till oss. Vi låg även på solstolarna denna dag tills vi drog ut på stan igen och ner till havet. Vi gick mest på Flower street.Och på kvällen käkade vi på La Bamba som också var jätte gott. Och sedan gick vi vidare till "the funny pub". Bandet och personalen kände igen oss. Vi upptäckte att de hade Happy Hour och beställde in en jäkla massa drinkar. Tror att det var denna natten brandlarmet gick vid 5 tiden på natten. Vi vakna av att det lät som fan, men nyvaken som man var reagera jag inte. Efter ett tag fråga jag Fredrik vad det var som lät och om det var brandlarmet. Han gick ut i korridoren för att se vad som hände. Senare ut på balkongen för att se om Tove och Oscar hade gått ut, vilket de hade så vi bestämde oss för att också gå ut, efter vi bytt om. Det kom väl ut ett par efter oss. Tur att man inte är seg!

22maj

Toves födelsedag. Vi solade som vanligt, denna dagen blev det nog hela dagen, vi upptäckte att hotellet hade god pizza som man kunde dela på till lunch. Denna dag hände inte så mycket eftersom vi befann oss vid hotellet hela dagen tills det blev dags att dra ut och käka på kvällen. Vi beslöt oss att äta på "the funny bar" och stannade även där tills bandet slutade spela på kvällen. Bandet sjöng även "Happy Birthday" för Tove och även "Hotel California". Vi pratade med Jasmine som sjöng i bandet också. Och även denna kväll gav vi kärlek till happy hour (dock var det mer happy day, eftersom det var dygnet runt)

23 maj
Var solning även denna dag på morgonen, har för mig att vi tog en heldag på hotellet. Vi var så trötta allihop att vi stanna kvar på hotellet och spelade kort. Vi åt även mat på hotellet på kvällen, vilket inte blev så lyckad. Min mat var överkokt så man behövde knappt tugga nått. Tove och Oscar fick ingen mat, de hade blivit något missförstånd. Det tog över två timmar att äta. Så då bestämde vi att vi inte skulle äta där något mer.

24 maj
Redan söndag. Vi solade större delen av dagen, dock tillbringa jag tid i skuggan eftersom det var så jäkla varmt och ingen vind. Senare på eftermiddagen gick vi ut för att shoppa lite, men jag hitta inget. Tove och Oscar beslöt sig för att utöka sin enda resväska med en till så de köpte en ny, och även jag köpte en väska för endast hundralappen. På kvällen åt vi på en mexikans resturang, det var gott och vi fick 15% rabatt. På kvällen visa vi vår kärlek genom att gå till "The funny pub".

25 maj
AH, måndag, resan är snart slut. I vanligt ordning sola vi på förmiddagen och åt lunch på hotellet. Vi hade innan bestämt att denna dagen skulle vi spendera pengar på att shoppa mycket. Men jag hittade inte mycket. Jag kolla på en väska men var osäker så gick iväg för att tänka. Sen när jag bestämt att jag skulle köoa den hade det redan stängt så tänkte att jag skulle gå tillbaka imorgon och köpa den. Eftersom klockan var 20 när vi tröttnade på att handla så beslöt vi oss att gå direkt till resturangen. Det blir en favorit i repris, La Bamba. Mycket gott! Gick tillbaka till hotellet för att byta om och sedan vidare till "The funny pub".

26 maj
Sista dagen!! Efter vi käkat frukost börja vi packa, vi beslöt att vi skulle betala 50 kr var för att få ha hotellrummet längre. Vi var mycket sega och trötta, antadligen för att vi visste att vi skulle åka hem på kvällen/natten. Vi sov i 2 timmar alla fyra i sängen. Och när vi vakna till så "bädda" jag ner Tove och annat ståhej. Vi drog ut på stan, jag skulle ju köpa väskan. Men såklart så hade hon inte öppet nu heller, min vanliga tur. Alla var sega och ingen var sugen på att handla direkt. Visst blev lite inhandlat men vi beslöt oss att gå tillbaka till hotellrummet. Jag och Fredrik intog duschen (inte tillsammans) och efter det blev det liv i hotellrummet, som vi höll på, haha. Roligt :) Vi var tvunga att vara ur hotellrummet 18,00. Efter vi ställt in våra väskor i bagageutrymmet drog vi till en ytterligare favorit i repris, "The chilli peppers", detta var min favoriträtt. Så jäkla gött. När vi kom tillbaka till hotellet satte vi oss och spela kort medans vi väntade på bussen som skulle ta oss till Burgas flygplats. Vi gick upp på taket där rökarna fick dra sina sista bloss innan avresan, det var riktigt schysst där uppe! I planet på mitt sätte väntade 3 påsar på mig! Så nu kan här drickas :P Tur som vi hade så satt vi brevid varandra allihop :) Flygresan, bussresan, tågresan och bilresan gick väldigt bra, men man var jäkligt seg när man kom hem vid 8 på morgonen.

Sammanfattning: EN LYCKAD RESA!

Lördag - "Are you saying that Emelie is clumsy?!"

Man kan nog kalla mig för klumpig.

Vid 2 inatt kunde jag fortfarande inte sova, jag ligger och tänker på att jag måste somna eftersom jag ska upp tidigt för att jobba. Så jag beslutar mig för att ta två alvedon så att jag slappnar av och somnar(jag vet, men ibland får man utnyttja Guds gåvor). Jag vet att jag ska ha en burk med alvedon i nessesären som jag haft till Bulgarien (eftersom jag inte packat upp) och när jag håller på och gräver i nessesären känner jag att det är kladdigt och klibbigt på mitt långfinger, jora, det är blod. Jag börjar fundera på vad fan jag har gjort i sömnen, hur jag lyckats fått ett skärsår? Men sedan förstod jag vad som hänt. I nessesären hade jag en rakhyvel (där hylsan naturligtvis hade åkt av). Så nu sitter jag här med ett plåster på fingret och ska dra iväg till jobbet, kommer svida gött när jag spritar händerna. Detta var mitt drama under natten.

Fredag - ingen fest ikväll inte

Tyvärr men inlägget kommer inte upp idag heller. Ska se till att fixa mat nu för att därefter dra iväg till Engel. Och sedan gå över gatan till jobbet. Jobbar hela helgen, så lägger ut inlägget nångång under nästa vecka. Är man seg så är man, svårt att komma ihåg vad som hände vilken dag också när man typ inte har någon koll på dagarna eller tiden. Men men. Nu blir det som sagt mat!

torsdag

Ska försöka skriva klart inlägget från resan imorgon. Blev så himla mycket, så jag har inte skrivit färdigt än ;)

torsdag - hemma

Nu är man hemma efter en vecka i Bulgarien, eller kom hem igår men då var jag helt slut efter resan eftersom vi reste under hela natten. Tänkte att jag ska skriva ett längre inlägg senare under dagen, men just nu så skippar jag detta, blir senare för nu ska jag käka frukost och använda tvn!

Måndag - nana

Imorgon är det dags! Då blir det Bulgarien. Börjar resan 14,20 från Mölltorp. Mamma kör oss in till tåget i Skövde. Plocka upp Fredrik först sen blir det upplockning av en Tove och en Oscar i Tibro. Ska bli spännande detta, första gången jag åker utan någon vuxen, men kommer nog gå superft bra!

Och nu tror jag att nästan allt är klart. Kläderna är packade, mp3n laddad och alla sladdar är nog med. Bara att leta upp min gamla mobil med laddare som ska med (vart den nu är?). Och lite bös till handbagaget som ska packas också.

Skulle ha jobbat 7-11 turen idag. Men det bestämdes att jag skulle stanna till 13 istället, för att sedan ändras till 16, så det blev visst lite längre. Men varit en härlig dag idag, varit väldigt pigg tack vare resan, även om det har regnat hela dagen.

Nu börjar tröttheten komma, SÄNG!

Söndag - nanana

Nu börjar det dra ihop sig inför resan. Jag har börjat plocka fram kläderna jag ska ha med mig. Så ska jag tvätta lite som jag ska ha med också, detta kommer nog sluta väl. Sen har jag bestämt tiden vi åker från Mölltorp.
Och nu ska jag snart äta och sedan dra till jobbet igen. Redan jobbat 7-11 idag, men behövde en 17-22 så lika bra att jobba tycker jag. Kommer ju få många dagar i rad nu så ^^

Idag när jag kom in hos en vårdtagare var det två anhöriga där. Och herrn jag skulle till satt i köket och när jag kommer in i köket så skriker han "HEJ MIN ÄLSKLING!!", haha.

Två dagar till som tonåring.

mjasd

13 minuter efter kom Fia till datorn. Är det någon som tycker att det är bra på tvn?

torsdag - trött emelie

Inte många dagar kvar tills man är 20. Härligt, kommer dock inte vara stor skillnad eftersom det inte är direkt eftersom det inte dirket svårt att få tag på alkohol, enda skillnaden är ju att man måste bära hem den från systemet. och motorkörkort har jag ju inte tänkt ta än iaf ;P

Har börjat på en ny bok, högläsaren. Jag har haft den ett bra tag och nu såg jag att det gjorts en film på den så är ju bäst att läsa den innan man ser den. Hittills verkar den bra. Börja med den när jag skulle ut i solstolen, gick inte så bra. Stolen var ju så mjuk och skön.

Imorgon blir det jobb och sen på kvällen blir det eventuellt öl. Fia ville ut prata hon om, men sen har jag inte hört något om det blir så eller inte, får se om jag får tag på'na ikväll ;) Antadligen blir det inga problem eftersom det är torsdag, och på torsdagar brukar det inte vara något vidare på tvn ;P

Adjö

söndag - klart

Nu är texfreen beställd och klar. Det blev: 1l absolut vodka, 1l smirnoff lime twist, 1 l bacardi razz, 1 l bacardi apple, 1l bacardi grand melon, 1 absolut mango. Sen blev det vingummin till pappa och fia och en deoderant till jonas.

Känns otroligt gött att vara hemma idag :) Ikväll ska jag nog stanna kvar hemma det blir grillar och färska potatis, inte helt fel. Jäklar vad gött det ska bli! Fast var längesen det var en kväll med Jimmy och Fredrik, ska höra vad grabbarns ska göra imorgon kväll.

Ska ringa till taxfree bolaget imorgon, kanske har blivit fel, attans.

Söndag

Nu är det 9 dagar kvar tills Bulgarien. Känns gött! Kommer blir great! Få lite färg på min likbleka hud, inte helt fel! Ska nog försöka sola på jobbet nån gång innan också. Får dse om det blir av bara.

Det som ska hända innan Bulgarienresan: jobb, köp av ny resväska, äta färska potatis till mat idag :), fixa ihop regler till ett spel, börja fundera på vad man ska ha med sig, packa, fixa inspelningar på boxern, skriva ut biljetterna och sen lite annat smått ska göras. Imorgon ska jag följa med Tove in till stan som ska köpa shorts, kanske hittar något jag också, man vet aldrig skulle iaf behöva någon/några.

Fredag - ikväll blir det räkor :)

Fick massor med bilder av Fredrik från diverse fester.
Slänger upp några av bilderna :P Blev visst inte bara från Fredriks bilder. Ladda upp några från valborg också ;)

Fredag - hey yeah

Helt otroligt, min mobil (den som tog en visit i toalettstolen) startade utaan problem. Jag tog hem den från Fredrik idag så testa jag nu och den funkar. Men den har som sagt inte blivit "varm" än, så kanske kraschar sen. Men ska försöka få över alla mina skämt till mammas eller nått så jag inte förlorar alla ;P

Jag och Fredrik har även fixat pengarna till Bulgarien också. Så nu är det förberett på Landvetter, toppen :)

Torsdag

På torsdagar går verkligen inget roligt på kvällen. Mamma kollar på Stockholm-arlanda nu, så bestämde mig att ringa Fredrik. Vi drar till banken imorgon för att fixa bulgariska pengar (leva). Lär inte få de i handen imorgon men kanske på måndag eller tisdag. Skönt att ha det gjort, istället för att stå på Arlanda för att fixa det. För en gångs skull är jag ute i god tid. En applåd förtjänar jag mina damer och herrar!

Längtar tills på söndag, då är jag ledig :E

Onsdag - tänk om

Tänk om bemanningen hade ringt för att berätta att jag inte behöver jobba idag. Just idag så skulle jag tackat så mycket och dragit en lättnadens suck, för fy fan vad trött jag är idag. Vore guld att få lägga sig och sova igen.
Dags att knäppa i fingrarna så man vaknar, denna drömmen lär ju aldrig hända. Är väl inte så farligt, jobbar bara till 11 men ändå, en varm säng lockar mer. Efter jobbet blir det hem och duscha för att sedan bege sig till Skövde direkt. Ska följa med Linda när hon tatuerar sig :P

Igår efter jobbet och mötet åkte jag till Tove. Det blev en kort tripp till Skövde, Gitarr hero world tour med två, roligt, hamburgare, candela,  desperate housewives och paket på posten. Det var nog det.

Nu måste jag sätta fart. Farväl.

Tisdag - pigg? nej

Det  finns nog piggare människor än jag, tex min pappa. Jämt när man kommer upp så är pappa uppe och slänger till med kommentaren "Hej, är du uppe och inte gråter?" oavsett vilken dag eller tid det är. Han sover nog aldrig. Eller jag drar tillbaka det där, jag har sett han sova.. vid datorn och i soffan.

Snart dags för jobb till kl 13 och sen blir det möte med min ena chef, dags att förnya kontraktet för att vara kontaktperson. Och sen blir det Tove. Kul kul.

Nu, tack vare bloggen, ska jag slänga i mig frukosten och skynda mig att göra i ordning mig.
Jag älskar att vara tidsoptimist, före!

söndag

Den nya låten av "The only ones" måste jag säga är väldigt lik "vart ska vi sova i natt" på vissa ställen.
Sök på spotify "perkiles - var ska vi sova i natt?" och sen jämför du med "melody club - the only once"

Hör du det eller är det bara jag?

Söndag

Hoppas på en bra tur som inte är jobbig för inatt har jag sovit 0 timmar. Inte så pigg!

Dumt att jobba till 22, dumt att vara förkyld, dumt att hosta, allt är dumt.

lördag

Får se om det blir någon högskola för mig efter sommaren föresten. De ska ju bestämma i juni om utbildningen ska få vara kvar eller inte. Vi får se :/

Lördag - 18 dagar till 20

Jag tvätta bilen igår. Man ser tydligt vart jag har tröttnat på det. Där jag börja är det jäkligt fint, men sen om man går vidare så ser det inte riktigt lika bra ut, haha, jag har missat vissa stället. Så ska snart ut för att ta en veva med bilschampoot igen. Och sen blir det en tur med dammsugaren också tänkte jag.
Skulle börjat jobba 18 idag, men blir 15.30 istället. Mer pengar till mig, inte helt fel faktiskt.

I torsdag var det valborg också, det blev fest hos Jimmy. Det var en trevlig kväll, som gick väldigt fort. Sammanfattning på kvällen: komma försent till brasan, fyllespel, hemkörning i skottkärra för Karl, musik på högsta volym, hemfärd med föräldrar för nån mini-kille, skratt, "Du är sååå hilarious", förpestning på levern pga en halv liter vodka, "if you have something important to say walk this way because we're busy!" och masor med foton/inspelningar.