En vecka i Bulgarien

19 maj
Klockan 14,20 började resan från lugna gatan för att hämta Fredrik, Tove och Oscar för att gå på tåget som skulle ta oss till Göteborg. Där flygbussen tog oss till Landvetter. Vi var ute i god tid. Växla pengar, gick igenom säkerhetskontrollen och tillbringa tid på taxfreen. För att sedan bege oss till gaten och in i flygplanet. Resan gick väldigt bra, jag och Fredrik satt inte långt från Tove och Oscar. När vi kom fram till Bulgarien så vänta en buss som skulle ta oss till hotellet. När vi checkat in och så spela vi lite kort för att sedan gå och lägga oss, vi var helt slut.


I väntan på flyget


20 maj
Min födelsedag. Vi åt frukost på hotellet (vilket inte var någon direkt hit). Efter frukosten bestämde vi oss för att dra ut på sunny beachs gator. Vi träffa en riktigt bulgarisk kvinna som var väldigt vacker och hennes röst var i de  vär..bästa toner.  Oscar inköpte sig ett par byxor eftersom han bara hade med sig ett par jeans med sig (hur han nu hade tänkt att han skulle klara sig med ett ombyte?). Vi stannade till på en uteservering för att inta våran första bulgariska cocktail, klockan var 10,30. Drinken kostade 15 kr och var väldigt god. Vi drog vidare efter vi suttit tillräckligt för att bränna Toves axlar. Efter några timmar och en måltid på "Chilli peppers" drog vi oss tillbaka till hotellet för att bada och sola vid hotellets pool. Vi hade även varit nere vid svarta havet, men var röd flagg men vi vågade oss ut för att känna på vattnet med fötterna. När vi låg vi poolen skrev jag och Tove våra vykort(som vi inte hittade någon brevlåda så skickade hemma istället). Och jag och Tove gick även och prata med hotellpersonalen för att höra om de kunde hjälpa mig att klippa upp mitt hänglås jag hade på väskan eftersom jag hade råkat byta kombination på väskan (typiskt mig att lyckas med det), tur som var kunde de göra det så fick hjälp av hotellets snygga manager, han råka dock klippa sig i fingret så blev blodbad på kupen. Jag och Tove återgick till solstolarna och vykorten.Vi drog ut och åt på kvällen "Central"(?) och sen gick vi vidare till "The funny pub" där det var liveband("Step BY Step"), som sjöng happy birthday för mig och även "sweet child of mine". De spelade mycket rock och vi blev kära i bandet och stället. Vi drog oss tillbaka till hotellet och efter nån timme gick vi till sängs, jätte trötta.


Njuter av 10.30-drinken och att vara 20 år











21 maj
Jag och Fredrik drog ner till frukosten (eftersom Tove och Oscar ville "sova"). Vid halv 11 kom Tove upp till oss. Vi låg även på solstolarna denna dag tills vi drog ut på stan igen och ner till havet. Vi gick mest på Flower street.Och på kvällen käkade vi på La Bamba som också var jätte gott. Och sedan gick vi vidare till "the funny pub". Bandet och personalen kände igen oss. Vi upptäckte att de hade Happy Hour och beställde in en jäkla massa drinkar. Tror att det var denna natten brandlarmet gick vid 5 tiden på natten. Vi vakna av att det lät som fan, men nyvaken som man var reagera jag inte. Efter ett tag fråga jag Fredrik vad det var som lät och om det var brandlarmet. Han gick ut i korridoren för att se vad som hände. Senare ut på balkongen för att se om Tove och Oscar hade gått ut, vilket de hade så vi bestämde oss för att också gå ut, efter vi bytt om. Det kom väl ut ett par efter oss. Tur att man inte är seg!











22maj

Toves födelsedag. Vi solade som vanligt, denna dagen blev det nog hela dagen, vi upptäckte att hotellet hade god pizza som man kunde dela på till lunch. Denna dag hände inte så mycket eftersom vi befann oss vid hotellet hela dagen tills det blev dags att dra ut och käka på kvällen. Vi beslöt oss att äta på "the funny bar" och stannade även där tills bandet slutade spela på kvällen. Bandet sjöng även "Happy Birthday" för Tove och även "Hotel California". Vi pratade med Jasmine som sjöng i bandet också. Och även denna kväll gav vi kärlek till happy hour (dock var det mer happy day, eftersom det var dygnet runt)


23 maj
Var solning även denna dag på morgonen, har för mig att vi tog en heldag på hotellet. Vi var så trötta allihop att vi stanna kvar på hotellet och spelade kort. Vi åt även mat på hotellet på kvällen, vilket inte blev så lyckad. Min mat var överkokt så man behövde knappt tugga nått. Tove och Oscar fick ingen mat, de hade blivit något missförstånd. Det tog över två timmar att äta. Så då bestämde vi att vi inte skulle äta där något mer.





24 maj
Redan söndag. Vi solade större delen av dagen, dock tillbringa jag tid i skuggan eftersom det var så jäkla varmt och ingen vind. Senare på eftermiddagen gick vi ut för att shoppa lite, men jag hitta inget. Tove och Oscar beslöt sig för att utöka sin enda resväska med en till så de köpte en ny, och även jag köpte en väska för endast hundralappen. På kvällen åt vi på en mexikans resturang, det var gott och vi fick 15% rabatt. På kvällen visa vi vår kärlek genom att gå till "The funny pub".










25 maj
AH, måndag, resan är snart slut. I vanligt ordning sola vi på förmiddagen och åt lunch på hotellet. Vi hade innan bestämt att denna dagen skulle vi spendera pengar på att shoppa mycket. Men jag hittade inte mycket. Jag kolla på en väska men var osäker så gick iväg för att tänka. Sen när jag bestämt att jag skulle köoa den hade det redan stängt så tänkte att jag skulle gå tillbaka imorgon och köpa den. Eftersom klockan var 20 när vi tröttnade på att handla så beslöt vi oss att gå direkt till resturangen. Det blir en favorit i repris, La Bamba. Mycket gott! Gick tillbaka till hotellet för att byta om och sedan vidare till "The funny pub".





26 maj
Sista dagen!! Efter vi käkat frukost börja vi packa, vi beslöt att vi skulle betala 50 kr var för att få ha hotellrummet längre. Vi var mycket sega och trötta, antadligen för att vi visste att vi skulle åka hem på kvällen/natten. Vi sov i 2 timmar alla fyra i sängen. Och när vi vakna till så "bädda" jag ner Tove och annat ståhej. Vi drog ut på stan, jag skulle ju köpa väskan. Men såklart så hade hon inte öppet nu heller, min vanliga tur. Alla var sega och ingen var sugen på att handla direkt. Visst blev lite inhandlat men vi beslöt oss att gå tillbaka till hotellrummet. Jag och Fredrik intog duschen (inte tillsammans) och efter det blev det liv i hotellrummet, som vi höll på, haha. Roligt :) Vi var tvunga att vara ur hotellrummet 18,00. Efter vi ställt in våra väskor i bagageutrymmet drog vi till en ytterligare favorit i repris, "The chilli peppers", detta var min favoriträtt. Så jäkla gött. När vi kom tillbaka till hotellet satte vi oss och spela kort medans vi väntade på bussen som skulle ta oss till Burgas flygplats. Vi gick upp på taket där rökarna fick dra sina sista bloss innan avresan, det var riktigt schysst där uppe! I planet på mitt sätte väntade 3 påsar på mig! Så nu kan här drickas :P Tur som vi hade så satt vi brevid varandra allihop :) Flygresan, bussresan, tågresan och bilresan gick väldigt bra, men man var jäkligt seg när man kom hem vid 8 på morgonen.



















Sammanfattning: EN LYCKAD RESA!

Kommentarer
Postat av: Oscar

HAHA, va fan, vi låg och sov :D garanterar det ;)

Mycket bra sammanfattning iaf =) kul läsa =)

2009-05-31 @ 22:35:09
Postat av: linda

hihi kul läsning, ja ser att det gick vilt til på hotellrummet, visar ju nästan hella brösten. emelie då :P

2009-05-31 @ 22:45:02
URL: http://clothe.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

Haha, ja de kan aldrig hålla fingrarna borta de där som jag reste med!!

Men det märktes att jag var trött där för jag fick skrattanfall av att de hade ryckt bort underlakanet + att de hade dragit bort madrassöverdraget(?) när jag låg inbäddad i kuddar, täcken och överkast med mera.

2009-05-31 @ 22:56:46
URL: http://quartz.blogg.se/
Postat av: linda

jaja det brukar låta så...

2009-05-31 @ 22:59:02
URL: http://clothe.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

haha okej då, det var jag som drog ner och skrev TA MIG rakt ut... som vanligt.

2009-05-31 @ 23:02:22
URL: http://quartz.blogg.se/
Postat av: linda

ja det låter mer realistiskt

2009-05-31 @ 23:03:20
URL: http://clothe.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

haha ;D

2009-05-31 @ 23:04:51
URL: http://quartz.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

haha, mena inte att jag skrev såklart. SKREK ska det stå!

2009-05-31 @ 23:06:51
URL: http://quartz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0