Söndag - hemma

Hemma igen efter en långhelg på kusten. Åkte på torsdagskvällen (inte mitt förslag eftersom jag ville vara i Boulonger och därefter utgång).

I bilen ner när jag berättade att jag tagit med mig 6-7 trosor utspelar sig detta (J=jonas, E=jag p=pappa):
J: "Jag har inga trosor med mig..."
E: "Okej"
Pappa viker handen i "gayställning" och går upp i falsett: "ÅHH, jag har maaaaaassa trosor med mig också!!"

Vägen ner gick fort eftersom pappa körde. När vi kom ner så berätta farfar att han köpt några kräftor... närmare bestämt 5 kilo. Det är ganska mycket. Jonas och pappa hög in direkt. När jag hade hunnit äta en kräfta hade de ätit fyra. De var med andra ord lite snabbare. Jag märkte på natten att det inte är lätt att sova med två snarkande monster. Jag sov ungefär två timmar, och när jag väl gjorde det hade jag en väldigt märklig dröm.

På fredagen drog vi iväg till Munkedal för att utföra lite ärenden, typ systemet, apoteket och konsum. Jonas besökte frisören. Jag var på ganska dåligt humör denna dag, Jonas fick ganska oschyssta kommentarer, fast fick nog lika många tillbaka. Vi drog ut till båten vid halv fyra tiden. Fisket har dock inte varit bra, nog sämsta som jag varit med om. Vi fick iaf 8 makrillar denna dag. Jag upptäckte även denna natt hur svårt det är att sova med två snarkare. Sov ungefär 3 timmar.

På lördagen tyckte farfar att vi skulle åka till ett stort köpcenter nära gränsen till Norge. Tog väl ungefär 50 minuter att åka. Farfar skulle köpa fiskekrok. Efter en kvart vi kommit dit tyckte farfar att vi skulle åka igen för han inte hittade några krok. Vi stannade dock kvar. På kvällen drog vi ut och fiska, även denna dag var det kasst fiske. Vi fick 9 makrillar. En sandskädda samt en sjöstjärna lyckades jag fiska upp. Sov bättre denna natt, hade nog vant mig lite, eller så var det av ren utmattning.

Söndagen var det dags att åka hem. Farmor skulle bjuda på kaffe och fika innan vi åkte. Dessa kakor bjöds vi på:

Jo det ska nog vara fyllning i.

Farmor sa: de går väl att äta dessa. Tog en, nöp av en bit, smaka och ställde tillbaka den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0