Söndag - okej

Vet att jag varit lite inaktiv. Bloggtorkan är på hög nivå. Beror på att jag har jobbat hela veckan, inte hunnit/orkat.

Jobbade kväll igår. Var hos en vårdtagare (V) jag inte varit hos på länge. Detta händer när jag kommit in i lägenheten:
J: Godkväll!
V: Hej hej. Vem är det som kommer till mig idag?
J: Det är Emelie.
V: ÅHH, vad trevligt att du kommer till mig!!
J: Jasså, tack så mycket.
V: Ja, jag måste tacka för kortet!
J: Kort? Vilket?
V: Det du skickade till mig, du tacka för senast.. Det ligger på bordet där någonstans.
J: Men jag har inte skickat nått kort...
V: Joho, jag blev SÅ glad!
J: Du blandar nog ihop mig med någon annan Emelie nu.
V: Nej. Emelie är ett så unikt och ovanligt namn så det finns inte många Emelie! Så det är du.


Jo, tjena :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0