Torsdag - utrotningsresa dag 2

Jag är sjuk. Började ha ont i halsen igår. Typiskt, så jäkla typiskt. Imorgon kväll börjar resan till Turkiet. Idag har det blivit värre!

Jag har därför både idag och igår tagit till en massa knep för att utrota dessa bakterier i min hals. Jag började min utrotningsresa igår...

Mamma och pappa tvinga i mig 40 mystiska örtdroppar som smaka allt annat än underbart. När jag kom hem från jobbet sa jag att de inte hade hjälpt. Pappa föreslog whiskey, jag tackade nej. Därför bytes whiskey ut mot vodka. Jag hämta ett glas och hällde upp en rejält slurk (lika bra att göra det ordetligt). Pappa tyckte att detta skulle bli mycket roligt, och berättade med ett leende på läpparna hur viktigt det var att jag görglar runt detta i munnen/halsen. Sagt och gjort. Efter att jag satt i halsen, och nästan spydde glädjes jag åt att denna förkylning snart skulle vara utrotad. Vilka bakterier skulle överleva detta?

Jora mina, det blev inget bättre alls. Jag beslutade mig därför bädda ner mig under duntäcket tillsammans med kokhett honungsvatten tittandes på en film. Mycket bekvämare än vodkan. Jag tog en tidigt sänggång.

Vaknade flertal gånger under natten av smärta i halsen. Jag besluta mig någonstans mellan halstabletterna att jag skulle sjukanmäla mig nästa dag. Idag har jag knapprat massa piller som min pappa tyckte att jag skulle ta. Honungsvatten i mängder.

Tove tipsade mig om att citron döda bakterier. Hon sa att jag skulle ta te med lite citron i. Jag tyckte dock att jag kunde vara lite mer hardcore än det. Vill ju trots allt att förkylningen ska utrotas inom kort. Att snapsa citronsaft var surt. Hoppas det hjälper.

Kommentarer
Postat av: Linn

Neeeej Emelie! Du får inte bli sjuk nu, för då måste ju jag ta din biljett och åka till Turkiet istället för dig ju hahaha :D Nej men ta det lugnt så ordnar det sig :)

2010-08-12 @ 13:11:56
URL: http://trashkitten.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

Du tycker det Linn va ;) Jag hoppas på att Toves citrontips hjälper. Annars går jag på ingefäran.

2010-08-12 @ 13:37:01
URL: http://quartz.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag har råkat ut för förkylning fem gånger sen jag började skolan, och berocca (eller hela apelsiner), noskapin, alvedon, nässpray, strepsil, slemlösande, citron- och ingefärste samt soppa har fungerat susen varje gång. i februari blir jag precis illsjuk på torsdagen, kurerade mig med allt detta under fredagen och var bara lite hostig till lördagen faktiskt. fungerade med andra ord bra! hoppas du blir bättre!

2010-08-12 @ 15:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0