Söndag - minnen

Pappa hittade vår gamla diktafon, med ett band i. Vi sitter och har läxtid i famlijen, jag övar multiplikationstabellen. Det går inget bra, men tillslut kommer jag till andra uppgifter där jag ska räkna husets alla dörrar (lättare sagt än gjort).
E:Får jag räkna med lekstugans??
P: Kan du väl om du vill...
E: Nää, det hör inte till huset...
P:nehe.

Efter en stund studsar pappa upp och räknar alla husets dörrar, ett antal gånger. I bakgrunden hör man Jonas:

J:Jag måste spy...
*sen kräks han*
Pappa som har kommit tillbaka helt plötsligt utbrister:
P: Men vad har du ätit?!? Tuggar du aldrig maten unge?
*kräk kräk kräk*

Sen efter någon minut springer pappa omkring och räknar dörrar några gånger till. Föresten var det 18 dörrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0