torsdag

En berusad pappa kommer hem efter en kräftskiva på jobbet. Han står och pratar med mig.
Jag: Har du haft det trevligt då?"
P: Jo det var trevligt att någon hittar på nått!
J: Var kräftorna goda eller?
P: Jo, när andra hade ätit klart åt jag upp resten som var kvar, hihi
J: haha, jasså? Hur mycket åt du då?
P: Njaaaa det vet jag inte
J: Hur mycket hade ni från början då?
P: 10 kg på 16 pers
J: aha okej, hehe. Du är berusad iaf
P: Ja, det bjöds ju... på whiskey och konjak
J: Okej
P: Jag passa på att ta varje gång de bjöds.
J: haha okej

Sen gick han iväg. Sen titta jag om han hade gått och lagt sig, men mamma låg själv i sängen. Ingen pappa vid datorn eller soffan. Gick jag ut på altanen och där ligger han och sover i en stol, haha. Jag säger då det. Men inte gick han in inte, han "ventilerar".

Gick ut med ett glas vatten till honom, för han ska ju trots allt till jobbet imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0