Torsdag - penna i munnen

Igår när jag pluggade satt mamma mitt emot mig och tittade på mig.
M(mamma): Usch, jag längtar inte tillbaka.
J(jag): Förstår jag.
M: Jag har inte kunnat läsa en enda bok sen jag tog examen och det var många år sen.. eller jo en!
J: Va? Du menar väl vanliga böcker?
M: Ja, och jag läste mycket förut.
Kändes väldigt uppmuntrande, haha.

Har planerat lite dåligt. Hade ganska mycket att läsa, och tänkte börjat förra veckan, men då var det några dagar jag inte orkade göra nånting utan bara tyckte synd om mig själv, jäkla hormoner. Men tänkte att jag tar tag i det på måndag.
Hade föreläsning på fm och grupparbete till kl 14 i måndags. Sedan satt jag kvar eftersom jag skulle hämta bilen på ford. Men sen ringer mamma och säger att jag kan åka hem för de hade inte fått alla delar, kunde hämta den dagen efter(tisdag). Så kl 18 kom jag hem.

På tisdag skulle jag gör ett nytt försök att plugga efter föreläsningen på fm. Skulle dock hämta bilen också. Gick upp till Jonas och Fia, där jag tänkte läsa. Men eftersom de tydligen skulle till Jönköping så körde de ner mig till mormor och morfar på vägen. Så satt och prata med mormor och morfar. Vi ringde till Ford vid 14 och fråga om bilen var klar. "Nej inte än, men den är klar kl 16!" Okej. Gick upp till Ford vid 16 och när jag kommer dit säger de att det inte är klar och att jag kan hämta den på onsdag istället. Han märkte nog att jag blev bitter för jag böjde huvudet bakåt och suckade
F(ford): Jag ber som hemskt mycket om ursäkt.
J: MMM
F: Det har strulat.
J: Men ringde ju och då sa ni att den skulle vara klar nu..
F: Ja, men jag kan inte så för vad hon sagt: Hon skulle inte ha.... bla bla bla
J: Jaha, men när blir den klar då?
F: Imorgon vid frukost borde den vara klar. Jag ber som helst mycket om ursäkt..
J: jaha, då får jag väl åka hit imorgon IGEN då
F: Ja, men kommer du hem idag då?
Och så vidare. Jag var sur. Bussen kom bara till Tibro. Mamma hämta mig. Jag kom hem vid 18 även denna dag. Sa jag att jag var sur? Meeeen, vi fick iaf 15% och på torsdagen fick han följa med mig hem.

Så igår och idag har jag lääääääst och läääääst efter föreläsningarna. Suck, haha.

Kommentarer
Postat av: Tove

hihi fick killen på ford följa med dig hem ;)

2009-09-18 @ 08:21:54
URL: http://toveahlander.blogg.se/
Postat av: EmelieOlsson

Haha, tyvärr, men han såg bra ut ;)

2009-09-18 @ 23:20:04
URL: http://quartz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0