lördag - underbara lördag (Tove har bidragit till denna bra lördag)

Igårkväll blev det räkor, fick med mig pappa(som varit i Stockholm hela veckan på utbildning) och Jonas (som ville äta räkor). Jo mycket riktigt han åkte hem till Mölltorp bara för det. Prata med honom i telefonen i torsdag, denna konversation utspelar sig:
J: Ska ni äta räkor imorgon?
E: jag vet inte
J: Fråga mamma då?
E: Vaddå da, ska du komma hem då eler?
J: Ja jag är sugen på räkor, haha
E: Mamma ska vi äta räkor imorgon?
M: Jag vet inte, kanske.
Jag upprepar vad mamma har sagt
J: Okej, men kan inte du höra av dig imorgon när ni vet?
haha, ja jisses

Vid 12-tiden idag så plinga det på dörren en jäkla massa. Då var det mormor och morfar som hade bestämt sig för att göra ett besök. De hade hämtat min dator i Mariestad, så fick den redan idag. Morfar sa ju till mig at han skulle hämta den på måndag, jag blev överraskad :) Efter maten idag (som jag lagat) blev mamma och pappa lite putta på varandra, klommer inte ihåg varför. Så mamma beslöt sig för att låsa mig och pappa utomhus, väldigt roligt. Iaf satte sig mamma tillrätta i soffan. Jag börja knacka på rutan:

P: AKTA RUTAN, du slår sönder den. Kommer hon eller?
E: nej hon sitter kvar i soffan.
P: men va fan. ÖPPNA NU EVA!!!
Mamma sitter kvar i soffan
P: OM INTE DU ÖPPNAR SLÅR JAG IN RUTAN
Pappa går iväg med bestämda kliv mot altandörren. Bankar två gånger sen hörs en krasch.
P: Öhh, oj. Det gjorde jag visst.

haha, snacka om att jag blev förvånad och likaså pappa. Han tog nämligen inte i så hårt. Så han fick stå och tejpa och grejer här förut. Men det blev fart på mamma ur soffan iaf, haha.

Nej, vi är inte normala.

Kommentarer
Postat av: Tove

HAHA, alltså, er familj är knäpp!

2009-09-19 @ 23:04:54
URL: http://toveahlander.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

haha som fan ;P Men ack så mycket skratt det bli ;)

2009-09-19 @ 23:07:01
URL: http://quartz.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0