torsdag - drömmer sig bort

Jag har bloglovin, men det är hemskt. I förrgår hade jag 140 st inlägg att läsa igenom eftersom jag inte suttit där på några dagar. Och i förrgår kväll bestämde jag mig för att LÄSA alla dessa. Blev ganska sent kan man säga. Och idag när jag loggar in är det 102 nya inlägg, helskotta vad de bloggar. Jag är lite avundsjuk, jag hinner aldrig eller vet inte vad jag ska skriva. Men de verkar aldrig ha någora problem med det. Händer det så lite i mitt liv? Just nu är det ju faktiskt bara plugg och det är ju inte roligt att skriva om hela tiden.

Åh vad jag hade velat leva 1974 och satsat massa aktier då. H&M aktien har nämligen sedan dess gått upp 425 000% De som satsade 10 000 kr 1974 har idag över 42 miljoner kronor (aftonbladet). Om jag satte in alla mina besparingar som jag har nu skulle jag ha  5628 miljoner kronor (orkar inte tänka på miljarder, haha). Vore ju inte helt fel! För då skulle jag kunna säga "IKEA? Vad är det?" då skulle inte IKEA duga till mina takvåningar i Stockholm, Göteborg, London och framför allt inte husen i Sverige(då snackar vi bland annat skärgården), Thailand och några andra länder! Näru, då skulle det vara annat!

Men nu när man inte har 5628 miljoner kronor behöver man plugga för attsenare kunna få ett jobb så man får pengar. Men imorgon blir det nollesittning, ser fram emot!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0