Torsdag - "Du ÄR inget problem men du HAR ett" (Walle, inlåst)

Nu är det torsdag. Idag har jag inte gjort så mycket, skulle fixat min inämningsuppgift men gick väl sådär faktiskt, gick väldigt segt gjorde inte så mycket, så jag får sitta i helgen tänkte jag. Den ska vara klar på onsdag så är allt några dagar kvar. Men skulle varit skönt att ha det gjort. Men det är en dag imorgon också. Men då ska det vara grupparbete så tror inte att jag kommer hinna faktikst, men får sitta i helgen. Men idag har jag tränat lite och sedan pluggat lite också. Jag har även varit och handlar med Jonas och Fia. Mycket trevligt måste jag säga. Sedan satt vi kvar i bilen utanför mormor och morfars hus och prata lite. Mamma ringde när vi satt där ute:
M: "Hej, det är mamma. hur mår du?"
Jag: "Jo det är bara bra."
M: "Vad gör du då?"
J: "Jag sitter i bilen utanför mormor och morfars hus"
M: "Va? Sitter du i bilen??"
J: "Ja, med Jonas och Fia alltså"
...
M. "Jaha okej. Men ring när du kommit in"

Så snacka jag lite skit med mamma när jag väl hade kommit in och sen var det dags för att fixa mat, jag hade bestämt för att göra hemmagjorde köttbullar, potatis och brunsås. Jag har adrig själv gjort köttbullar, så jag hoppades på att det skulle gå bra. Och om det gick bra.. Det blev helt underbart goda :) Namn namn!

Jag köpte sorbet glass på coop idag som jag tänkte lyxa till det med också, hoppas på att det är lika gott som maten :) Annars har veckan i mormor och morfars hus gått alldeles perfekt, det har varit tyst och lugnt, nära till skolan. Det är så lätt att hålla ordning här eftersom man är själv här, men jag ska inte klaga har det allt riktigt bra hemma också :P Mamma tycker dock att det "nästan äckligt tyst" och det kan jag förstå eftersom jag alltid spelar musik eller pratar. Jag är i princip aldrig tyst med andra ord. Och sedan när det plötsligt blir tyst det känns konstigt.

Nä nu blir det sorbet. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0