Söndag - morgon

Då var det söndag. Det var kalasdax här igår för pappa, Jonas och mormor. Trevligt, var fullt hus. 9 st som sov över. Mycket gottigt som det bjöds på. Ett parti TP, labyrint blev det kört. Jag vann TP matchen! Yeeeeah! Imorse ringde det i telefonen 07.05 vi hann inte svara. Men jag hade vaknat till men somna direkt och drömde att det var jobbet som ville prata med mamma för det hade brutit ut svininfluensa på jobbet, mamma blev skitarg för och röt till med "DOM HAR JU FÖRHELVETE ETT 12-STEGSPROGRAM!!!". Och imorse när jag vakna till blev jag nyfiken:
J(jag): Var det svininfluensa på jobbet?
M (mamma): Jag vet inte..
J: Prata du inte med dom?
M: Nej
J: Vägra du?
M: Jag pratar inte med dom kl 7 på söndagsmorgonen.

Då skulle jag testa min lycka hos pappa:

J: Ringde det imorse?
P: Ja
J: Vem var det som hade svininfluensa?
P: Öhh, det vet inte jag heller
J: Men prata du inte med dom?
P: Jag vet inte vem som ringde, det var okänd
J: Men du svara ju och kom in hit med telefonen
P: Ehhh, neeej. Jag hann inte svara
J: Men va fan gjorde du här inne då?
P: Jag var aldrig här inne

Sen kom vi fram till att jag hade drömt.. haha. Det var iaf från jobbet för det hade ringt på min mobil också, men eftersom den låg i mitt rum (där syrran och hennes assistent låg) och jag låg i pappas säng brevid mamma. Och pappa hade hört att det ringde med då halvlåg syrran i sängen och trodde att tessan höll på med nått. Och syrran trodde att det var hennes assistens som höll på. Så där låg min mobil och ringde, haha, jag säger då det :P



Imorgon är det dags för VFU! Spännande, hoppas det kommer gå bra :)

Kommentarer
Postat av: Tove

VFU?

2009-10-04 @ 11:49:15
URL: http://toveahlander.blogg.se/
Postat av: Emelie Olsson

Verksamhets Förlagd Utbildning :)

2009-10-08 @ 06:39:09
URL: http://quartz.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Jo, det är mkt och tänka på förstås ;)



Hoppas det går bra nu på VFU :D

2009-10-08 @ 22:00:57
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0