Fredag - underbara fredag

Dags för fredag igen.Och idag ska jag inte göra något speciellt, ska bara ta det lugnt som jag har planerat än så länge iaf, men mycket kan ändras tills kvällen. Men jag ska nog inte till kåren iaf. Sitter på högskolan, har haft föreläsning och nu sitter jag och väntar på att jag ska få hämta ut min exminationsuppgfit i förra kursen (får hämta ut den om 40 minuter), hoppas att jag inte behöver komplitera utan kan lägga mig ifrån mig detta och koncentrera mig på nuvarandre och nästa kurs (som börjar nästa vecka). HOPPAS HOPPAS! Men jag tror att jag kommer få komplettera, vore konstigt annars eftersom jag klara förra inlämningen utan att kompletera, så får säkert igen dubbelt upp nu bara för det. Idag är det positivt. Dock är jag på bra humör idag tro det eller ej ;)

Fasen nu blev jag lite nervös för att hämta ut den bara för jag pratar om detta. BYT ÄMNE!

Jag och Linda var på bio på onsdag, det var FAME som vi såg. Den var faktiskt bra, helt okej, men det uppfyllde inte mina förväntningar på den. Men men, så går det när man har det. Man ska vara neutral när man ska gå på bio, för då blir det helt plötsligt året bästa film! Vissa undantag finns, till exempel watchman. Där jag var helt neutral eftersom jag inte hade någon aning om vad filmen handla om, vilka skådespelare det var. Men den filmen var ändå årets sämsta film. Visst den har fått massa pris men den var ändå jävligt dåligt. Vissa påstår att man inte förstod filmen, men är det så? Kan man inte tycka om en film utan att förstå den. Jag tycker det bara är skitsnack att om man inte tycker om filmen har man inte förståt den. Herregud alla de där kärleksfilmer som pojke träffar tjej, pojke och tjej blir ihop, det händer något, någon av dom gör slut, de lever en stud i ensamhet för att inse att de inte kan leva utan varandra. Pojke och flicka blir ihop efter att någon utav dom har kämpat och förklarat sin kärlek för den andra personen. Om jag tycker att en sån film är dålig, har inte jag förståt handlingen då? Jag tycker inte att det spelar någon roll om filmen "har bra foto" om den i övrigt är helt värdelös. Samma gäller "låt den rätta komma in" som jag också tyckte bara var jäkligt dålig och tråkig. Denna har varit hyllad av massa "stora och kända" personer och säkert vunnit en hel del priser, samma för watchmen. Visst de har vunnit ett pris hos mig också: "En bland de sämsta filmerna!".

God natt, god morgon, god middag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0