Tisdag - osäker

Igår fundera jag på vart och vad jag vill söka för fortsättningsstudier. Det skrämmer mig. Jag är inte säker på något. Vet inte om jag vill bli lärare längre. Jag trivdes bra på praktiken på skolan, men tänk om jag inte vill vara lärare sen. Det är ju ändå 3-4 år man slösar av sitt liv. Jag vet inte om jag vill läsa i Skövde för den delen heller. Vore bra om jag läste i Skövde pga studielån och så kan jag fortsätta vara kontaktperson. Men samtidigt vore det så fruktansvärt skönt att flytta och börja om. Sen så kommer alla flytta härifrån och jag vill inte vara kvar här helt själv, kommer ju vara sjukt tråkigt.
Och det som skrämmer mig mest är att jag måste snart bestämma mig för det är strax dags att söka utbildning, och jag vill inte ha ledigt ett år till.

Ge mig svar!


Kommentarer
Postat av: Emelie

vet precis hur det känns. här finns ju ingen framtid direkt :/ jag velar emellan förskollärare och yrkeslärare. men helst skulle jag bara vilja jobba som vad som helst och leva lite först :)

2009-01-27 @ 17:41:05
URL: http://afairytaleonsale.blogspot.com/
Postat av: Malin

Har en tjej i korridoren som pluggar till lärare för de yngre åldrarna och hon trivs jättebra. Du är alltid välkommen till uppsala!

2009-01-28 @ 18:32:52
URL: http://malinthesequel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0