Tisdag - blöö

De ringde imorse och fråga om jag vill jobba på demensen 7-16, så det var bara att ta sig upp ur min varma trygga säng och ge sig iväg. Var APT-möte för de ordinarie mellan 13,30-16,00 och vi gick 4 man kort, och vikarier på varenda ställe, jag var löpare (sprang som en galning mellan varje avdelning). Och självklart på blir det ALLTID knasigt när det är APT. Det var ju självklart brandövning, på ALLA avdelningar (kortiden, 29:an, säbo och demensen), herregud vad de höll på att tjuta och ringa i telefonerna. Och en tant blev ju självklart orolig vad som hände
Tanten: "Vad är det som ringer, hörrni?"
Jag: "Det är min telefon som ringer"
Tanten: "Då får du svara då"
Jag: "nää, jag klicka av den, ville inte prata med dom..."
Tanten: "nehe, okej.. hehe"
Sen var hon ganska lugn. Men sen när brandövningenkom till demensen så börja det ju låta och bröla så in i norden. Och jag hjälpte en på toaletten, men var tvungen att hämta en ny blöja och när jag kommer ut ur korridoren så är ju samma person virrar runt och skriker "BRINNER DET?? VAD SKA VI GÖRA? VAD ÄR DET SOM LÅÅTER!
Men jag kunde ju inte direkt stå där och prata så jag berätta att det var brandövning men att det inte var någon fara. De ska bara testa för att se om det fungerar. Då vart hon ganska lugn iaf. Fast sen var det en annan tant som anklaga en för att hennes barn hade mördat massor och sånt.
Och sen var det en riktig bajseftermiddag. Jag och Sandra var tvungna att städa och duscha av ett antal stycken. Och en kissade ner hela golvet.  TACKA VET JAG HEMVÅRDEN!!

Och sen efter en sånhär bajsdag, längtade jag riktigt hem till en varm och go dusch. Yeah right! Det var stor läcka på gatan nedanför och två läckor på gatan brevid. Så vattnet var avstängt., verkligen underbart! Fanns vattentank vid containerna(stavning?) nedanför. Jag tänkte att jag skulle fråga om jag kunde duscha Johanna, men hon var precis på väg till Skövde så det sket sig. Men sen efter 90 minuter så kom vattnet tillbaka, tack gode gud! Jag skynda mig snabbt in i duschen och helt plötsligt var jag ren!

Jäkla dag! På torsdag blir det Jönköping med Tove! Ikea och A6, here we come! Eller iaf om två dagar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0