Tisdag - andra dagen

Då har högskolan dragit igång för min del. Dagen började igår klockan 9.00 i Skövdes arena. Och senare på dagen var det två introduktioner.En för lärarprogrammet och en för inriktningen. Jag var rejält trött denna dagen. Alla nya intryck och man blir smockad med information och plus att man inte sov speciellt bra på natten. Jag hade ingen pirrande känsla, men jag kunde inte slappna av för fem öre. Det slutade med att jag tog 2 alvedon så somnade jag efter 20 minuter, varför gjorde jag det inte tidigare på natten för? Iaf, jag gick hem till Jonas och Fia för att ta en tupplur för att sedan dra ner till Boulonger. Dock hittade jag ingen i min klass så var med Jonas, Hanna & co.

Natten tills idag sov jag inte heller bra eftersom jag frös som satan, så vid tre tiden drog jag på mig morgonrocken somnade nästintill direkt. När jag halvsov imorse så kom mamma och pappa in i mitt rum. Denna konversationen utspelas:
P: "Titta hon har vänt sig om!"
M: "Aha"
J: "Jag är vaken..."
M: "Jaha, när var det du börjar skolan idag?"
J: "kvart över tio."
M: "När åker bussen då?"
J: "kvar över nio.."
M: "okej, kommer folk hit sen när du ska upp isf, så du vet"
J: "Vem?"
P: "Eve och Kjell"
J: "Vem, ni själva?"
P: "Nej inte Eva, utan EvEee."

När jag klev på bussen imorse så var det fullpackat med folk. Jag fick stå mellan ett sätte och en rullstol, dock stod jag ganska bra, dock var det jäkligt varmt, bara kännde att svetten börja sipra fram ut huden. Och sen på bussen hem så råkade jag missa ett trappsteg så jag föll framåt, eller jag kastades framåt, fick som tur var tag i två sätten så lyckades göra det bästa av situationen. Ja, herregud, tur att man kan skratta åt det iaf, annars hade jag gett upp för sjuhelveteslängesen ;P

Nu ska jag fixa lite.

Kommentarer
Postat av: Linn

Kul men plugg?

2009-08-27 @ 18:11:36
URL: http://trashkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0