Torsdag - uncle john from jamaica

Ikväll ska jag jobba på demensen. Samma tid som i tisdags kväll 15,30-21. Det är slappt, inte många timmar där. Visserligen så rapporterar man mellan 21,30-22 så det är inte jobbigt den övriga tiden eftersom vi har lagt alla vårdtagare då, men den timmen gör ändå mycket. Betydligt skönare att komma hem halv 10 istället för halv 11. haha.
Det är bara hålla tummarna att det inte är något som händer ikväll.

I tisdags kväll skulle jag duscha en gubbe.
Jag tog schampoo i hans hår och stor och skrubba in det:
"NU är det skönt! Nu är det skönt! NU ÄR DET JÄTTE SKÖNT!"

Sen skulle jag torka honom med handduken:
"Du kan det här, det känner jag det. Du är den duktigaste bland alla flickor, om jag hade vetat det...."
"haha, jaja"
"Har du lärt dig det i Thailand?" ( jag brukar ha en röd tröja på mig från Thailand.)
"haha, nej?"
Sen la han sig i princip på stolen
"Jag vet inte hur du vill att jag ska vara, men jag tänker hur du vill att jag ska komma, så håller jag ut sålänge som möjligt." (ursäkta, den meningen kan man missförstå.)

haha, dessa dementa, säger då det :P


Igår så smsa Engel mig och fråga om jag ville med till moliden för att simma (7-21 är det motionssim), jag kände att jag hade lite tight med tid eftersom jag skulle till johanna vid 20 och skulle käka innan. Så vi bestämde att vi skulle åka upp 18-19 istället. Och jag fråga om hon var säkert på att man kunde simma då.. "ja, det är fritt innan, så de brukar väl ha en bana som man kan simma..." Så vi ställer oss i receptionen:
"Hej, vi vill simma"
"Det går tyvärr inte nu. Det är vattengympa"
Så efter en liten liten fundersamhet, så bestämde vi att vi går på det då. Och vem höll i passet? EVA :P

Nu blir det frukost!
Hare gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0