Fredag - party

Helg :) Det firas med en utekväll på kåren idag. Ska bjuda Christian på något också eftersom han fyllde år igår. Jag vet, jag är snäll! Jag är iaf taggad ikväll, såfort huvudvärken har lagt sig bara. Jag och Fia har ju ett löfte ;) Fast som jag tror att hon inte kommer hålla :P

Fick mitt lönebesked idag, var med än jag trodde faktiskt. Chansade på 7000 nånting, men icke då. Det låg på lite mer än 9000 kr. Ett lyft på 2000 är inte helt fel :P Dock var det över 2000 i skatt också, inte lika roligt ;p
Men jag bygger på mitt sparande iaf ^^

Nu vet jag inget mer jobb förutom 2 dagar på dagis, dock bara några timmar, inte en hel dag.

Idag kände jag mig vågad, jag hörde posten komma (gick upp sent idag) så jag gick upp, drog på med jackan och ett par tofflor och vandra ut. Emelie - blottaren.

Igår på jobbet gick det bra, fast en gubbe samma som innan är lite rolig. Igår sa han:
"Du är så skön i dina komandon! Du blandar inte in för mycket andra ord."
Anledningen till att jag inte pratar mycket annat är att då blir han så förvirrad. Eftersom hörseln inte är det bästa på vårdtagaren så blir det att prata högt. Och testa att prata högt och lite mellanrum mellan varje ord: "DÅ SKA DU FÅ TA PÅ DIG PJAMASEN".
När jag sa "GOD NATT" till honom sa han: "Du har sån bra svenska, du är så duktigt, jag hör allt vad du säger. Mycket bra svenska!!"
haha säger då det. De andra vårdtagarna slösar inte precis på ord om jag säger så :P

Nu blir det frukost för mig
hade gött :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0