3 dagar

Vakna för en timme sen. Mamma väckte mig med: "Nu får du gå upp Emelie, såhär länge får du inte sova, du måste somna tidigare." Jag har ju faktiskt påsklov + att klockan bara var halv elva :/
 Jag låg kvar i sängen, efter 10 minuter: "EMELIE, du sover inte va?"  och några minuter senare fick jag ett sms från FTV om att jag skulle dit imorgon vid 11.00 (det är om bettskenan igen, hon ville veta om det blivit bättre med huvudvärken efter hon tvingat mig sova på rygg). så det blir tidig uppgång imorgon också.
Så nu har jag trotsat mina sömniga ögon och satt mig på sängkanten, och skriver blogg ;P Se vad jag offrar mig bara för din skull ;)

Igår kväll var jag väldigt rastlös och då börja jag tänka på resan och blev lite smått nervös. Men det har faktiskt gått bort nu som tur är, jag tycker inte om att vara nervös. Den där kurrande känslan i magen är inget vidare faktiskt.
Men det nervösa igår ledde till att jag börja rensa mina lådor på sängbordet. Där hitta jag lite roliga saker, bland annat ett gammalt kort på Linda (jag skulle nog egentligen scana in bilden och lägga in den här)... Det gör jag!

image6


Okej, det tog lång tid att scana. Hela 2 ½ timme. Jag har en ide att det kan ha varit frukosten, duschen, ett inspelat avsnitt av "Chuck", busen och lite annat som kan ha gjort det. Men jag scanade i alla fall. Och eftersom jag vet att jag heter Emelie sparade jag inlägget, tur för mig att jag känner mig så bra annars hade jag fått börja om på inlägget.
Linda ska komma hit sen. Jag tänkte att jag skulle plugga historia innan men det har jag såklart inte gjort, Jag kommer nog inte hinna klart historian innan jag åker. Den var jätte krånglig och jobbig. Och eftersom jag vet det så blir det aldrig av att jag gör den.

Mamma tjatar på mig att jag inte packar mina grejer som jag ska ha med mig. Jag har packat ner kläder. Underkläderna är dock kvar att packa. Men jag kan ju inte packa ner toalettartiklar än eftersom jag ska använda de innan jag åker. Men jag har letat fram alla sladdar och sånt till mp3n, kameran, laddare, mm.
Och nu tänkte jag slänga över lite musik på datorn så jag kan lyssna på ibland.

Igår när jag städa i mina lådor hitta jag en gammal FRIDA-tidning. Läste "kära biktstolen":
"Jag råkade nyligen ut för en sak som låter som sådant man bara ser på film... Jag var på fest och hookade upp med en kille som jag dreglat efter ett tag. Vi blev lite för heta på varandra och kunde inte hålla tassarna borta, utan var tvungna att hitta ett ställe där vi kunde vara ifred. Alla rum i huset var fulla av folk så vi gick ut istället och la oss bakom husknuten. Eftersom det var rätt kallt fanns det ingen risk för att någon annan skulle komma ut. När vi nuppat klart upptäckte jag till min fasa att det inte var en vägg som skyddat oss från insyn. Det var ett jättestort panoramafönster, som gick från golv till tak typ. Alla på festen hade sett oss men de hade inte velat avbryta 'showen'. Jag dog av pinsamhet, där och då. Men jag och killen är fortfarande tillsammans!"
Joja, lite pinsamt skulle det nog allt vara. Tur att man inte råkat ut för nått sånt. Peppar peppar...
Fast undra egentligen hur många av de som folk skickar in verkligen är sant. Det finns säkert en hel del som bara är påhittat. Tror ni att det inlägget är det?

Idag ska Linda komma hit till mig. Jag ska försöka färga håret på henne. Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på. Tydligen inte hon heller skulle jag tro. Men Tove har ju varit nöjd med mig hittills.

Nu har jag bestämt vilken engelska bok jag ska läsa när jag är i Thailand: "The Crush" av Sandra Brown får det bli. Den andra ska jag försöka skriva lite om idag/imorgon/onsdag sen kanske jag kan skicka med den med Tove eller Engel eftersom den ska vara inlämnad vecka 13-14 och om den inte är det har man ingen chans på högre än G. Så här ska det jobbas!!!

Jag kanske skriver mer ikväll, beror lite på.
Hej då

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej

2008-03-24 @ 15:22:59
Postat av: Malin

Jag tror jabg har tagit mig vatten över huvut med de här kommentarerna men men.. Jag gick upp halv 12 idag kan du ju hälsa din mamma så hon har något att jämföra med. Det kunde liksom varit värre..

2008-03-24 @ 21:05:27
URL: http://2008bymalin.blogspot.com
Postat av: Tove

men eva vet ju att du ska åka iväg så hon kan ju inte ge dig bara G för att du inte lämnar i tid eftersom du är borta då

2008-03-24 @ 23:08:24
URL: http://toveahlander.blogg.se
Postat av: Tove

men eva vet ju att du ska åka iväg så hon kan ju inte ge dig bara G för att du inte lämnar i tid eftersom du är borta då

2008-03-24 @ 23:08:35
URL: http://toveahlander.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag vet faktiskt inte :/
Vore konstigt om hon gjorde det, men då kanske hon tycker att jag skulle lämnat in före jag åkte

2008-03-25 @ 10:36:48
URL: http://quartz.blogg.se
Postat av: Fia

Det är skönt att ha flyttat hemifrån, inget tjat från moren. :E

2008-03-25 @ 10:45:25
URL: http://fiun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0