Torsdag - längesen

Ojoj, nu är det verkligen dags för ett nytt inlägg, två veckor har gått och det har hänt en hel del!

Jag har ju blivit nybliven student och min bal-oskuld har är inte kvar. I fredags (fredagen den 13:de) var det dags för den efterlängdade studenten. Champangfrukosten började vid halv sju(!) hemma hos Chrille. Där bjöds det på smörgåstårta och en hel del frukt. Jätte gott :) Och självklart dracks det champang (eller mouserande vin) även andra drycker var nakna från sina kapsyler. Vi tog gruppfotografi vid skolan vid 8,40 ungefär. Efter det sprangs det runt på skolan (vi drog in i forum, på scen, och där fann vi några tvåor som vi sjöng för). Vid 10,30 var det samling i klassrummet, där vi skrev i mössor och lärarna sa hej då till oss. En halvtimme senare var det dags för middag med alla avgångsklasser (jag lyckades klara mig ifrån att spilla, så min klänning förblev vit). Vid ungefär 11,50 samlades alla i forum där det delades ut stipentier, framträdande och tal. Och innan vi skulle springa ut fick vi våra betyg ( jag fick 8 MVG, 16 VG och 4 G, helt okej). Och sedan fick vi springa ut, var en hel del folk som tittade på en (och jag tar upp kameran och tar kort på alla som står där, haha). Sen efter vi dansat och sjungit fick vi springa till våra nära och kära :)
Efter ett tag var det dags för kortegen. Och efter var det dags att åka hem till kalaset. Tack till alla som kom och kolla på mig :) Och tack för alla presenter :)
På kvällen var det dags för studentfest på husaren och pimp!

Lördagen blev det bara att vara hemma med de som sovit över. Men den dagen behövdes eftersom det var dags för bal på söndagen. Jag hade tid hos frisören kl 11,00. Jag var klar vid 11,45 ungefär. Jag gjorde lockar och satte bak håret lite grann. Sen var det väntetid till klockan var 15,00, då Toves pappa kom och hämta mig. Inte varje dag man åker i en Jaguar! Det var jäkligt mycket folk som hade kommit och skulle titta när studenterna skulle gå in till balen. Och då menar jag verkligen jäkligt mycket folk! Men när man väl kommit ut ur bilen var det riktigt roligt. När man kommit ner till valhall fick vi migla runt med ett glas champang och hälsa på vännerna. Efter några timmar blev det mat, tre rätters. Middagen var jäkligt seg, tre rätterna tog lika många timmar. Alltså tre timmar om ni inte förstod ;),
Efter middagen var det dans, och under hela kvällen visa de ett bildspel med kort på alla som gått på balen (för det var en som tog kort på alla när man gick på röda mattan). Jag hade jätte roligt! Vid två kom Jonas och Fia och hämta mig, eftersom jag skulle sova över hos dom. Vi alla tre sov i deras säng. Skönt :E Jag och Fia sov bra iaf, haha.
Åkte hem kvällen efter. Det känndes konstigt att då var allt med gymnasiet slut. Jag måste medge att jag kommer verkligen sakna det. Den klassen var ju helt underbar!

Men helgen tärde på mig, jag har varit sjuk. Har haft feber. Men idag är jag rätt så frisk iaf. Skönt det :)
Imorgon är det midsommar, jag vet inte riktigt vad som händer än. Jag har inte fått tag på Hanna än. Jag får försöka ringa henne igen.

Detta är allt för mig denna gången. Jag får hoppas att det inte tar lika lång tid för mig för nästa inlägg :P
Hoppas ni har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0