Måndag - granatäpple

Jag startade dagen med en långpromenad. Under min promenad började först två ungar prata med mig:
"Hej Hej!"
"Hej"
"Vad gör du?"
"Jag är ute och går. Ni då?"
"Vi väntar på mormor, vi ska gå till lekparken"
"Jaha, vad roligt.."
"Ah, fast mamma ska inte med för hon måste jobba.."
"hehe okej"
"Vad heter du?
m.m

Sedan fortsatte jag min promenad, helt plötsligt hör jag:
"HEEEEEJ!"
jag tittar förvirrat omkring och undrar vart det kommer ifrån. Sedan ser jag en flicka som jag har haft på dagis vid grinden:
"DET ÄR JU DU... Du har ju jobbat på dagis!"
"Ja, det har jag. Vad gör du då?"
"Jag ska åka och köpa playdo-lera!"
"Aha, vad roligt!"
"Mmm, BLÅ!"
"aha, häftigt. Så du är inte på dagis idag då?"
"Nej jag har SOMMARLOV"
m.m
Roligt att hon fortfarande kände igen mig. För det var ett ganska bra tag sen jag var där. hehe

Sen när jag kom hem så gjorde jag i ordning mat och satte mig och kolla på The Notebook. Som vanligt satt jag och grina mot slutet, den är ju så vacker den filmen :)

Imorgon ska jag iväg till Skövde. Jag ska höra med Fia och Jonas om de är hemma. Annars kan jag lika gärna stanna hemma. För jag vill inte följa med till sjukhuset till Josefa. Usch, jag har nog sjukhus-fobi. Och det är inte konstigt det eftersom jag har fobi för sjukdomar. Och sjukdomar och sjukhus går ju hand i hand. 
Men jag kom precis på att då kanske man kan kolla på cyklar i Skövde :) Jag tittade på mamma och frågade:
"Mamma, då kanske vi kan kolla på cykel då?"
"Vad är cykel för nått då?"
"Va?"
"Vad är cykel för nått då?"
"Jadu, en cykel har två hjul och ett styre...."
"JAHA, en cykel. Jag trodde det var nått på tvn."
haha

Nu ska jag bege mig från datorn.
Ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0