Söndag

Jaha, då var det redan söndag igen. Söndagar är nästintill alltid tråkiga, på denna dagen får man göra de där jobbigt tråkiga uppgifterna som man har skjutit upp hela veckan, som att städa sitt rum och plocka in tvätten. Jag har "städat" mitt rum länge nu idag. Visst, jag kanske inte är den mest effektivaste och snabbaste precis. Har ju datorn i rummet som bara ropar och och riktigt drar en till sig. Inte så lätt alltid. Sen var det ju handboll på tvn också som drog iväg mig ibland. Sen kom jag och Fia fram till att jag ska stämma kommunen istället och byta namn till Victoria Beckham eller Kiki Danielsson, haha. Nej, ni bör inte fråga ;)

I fredags bar det av till Eva på förfest och sedan vidare till Skövde för studentfest på vatra/bogrens. Yes, inom en timme inne på vatra hade jag tappat bort min fina Ipod (som jag råkat ta med mig, som jag la i min jeansficka för att där skulle jag INTE bli av med den). Som tur är finns det ärliga och snälla människor som lämnar in den i baren när de ser att den ligger och skriker efter sin ägare på golvet! Så jag blev väldigt lättad när de hade den!
Sen bar det hem till Steven som hade efterfest. Vid halv 5 gick Jonas och jag hem från Steven. Det var en bra kväll, efterfesten var riktigt rolig :D

På lördagen vakna jag 12,20 och då satt Jonas redan på toa. Vi spela Guitarr hero och satt vid datorn. Sen kom Fia hem så satt vi och tjötta, sen fick jag äntligen mat, åt inte förens 5 ungefär. Vid 23 kom Karl med sin gitarr så spela vi guitarr hero med två gitarrer. Det var mycket roligare än att spela med en. Sen åkte jag hem med 2,15 bussen.

Och idag gick jag upp vid 12. Lyssnade på en klagande Tove för att Oscar bara sov och sov. Sen blev det "frukost"(kl var 14,30) och film.
Det var min helg det.


Imorgon är det måndag och praktik. Usch, sista dagarna med ungarna i 2:an. Har verkligen trivts där. Men nästa veckan efter bär det av till Möllan (småbarnsdagis) och det är nog inte fy skam det heller!
Men jag har nog bestämt mig att det blir en lågstadielärare av mig. Känns gött för jag är ganska säker på det nu. Visst, socionomprogrammet är jävligt mycket bredare och man kan bli väldigt mycket utav det. Men tror att jag skulle uppskatta läraryrket mer. Fast innan högskolan väntar ett år ledigt. Eller ett år med jobb rättare sagt.


Nu är det dags för matlagning och dukning. Pappa har ropat sen jag började skriva ungefär.
Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Toooooove!

tappat bort Ipoden, det sa du inte. Men det var tur att du hitta den igen!

2008-01-20 @ 23:00:44
Postat av: Emelie (jag)

Nää, har ju inte träffat dig nångång sen igår ;)

2008-01-20 @ 23:05:08
URL: http://quartz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0