Öhhh

Börja ju på en ny praktikplats igår, dagis (1-3 år). Herregud, jag är helt slut!! Har kommit hem med bultande huvud, trött i kroppen och bara slängt mig på sängen och somnat på direkten. Det blir nog en lärare av mig trots allt, trivdes mycket bättre där. Fast kan ju säga att det är otroligt mysigt att sitta med barn som är 1 år i knät.
Jag skulle säkert kunna lägga mig nu och sova tills att klockan ringer imorgon.
Alla barnen är förkylda, så de hostar, nyser och snorar i ett. Och nu känner jag att halsvärk kan helt klart identifieras och början till täppt näsa har infunnit sig också. Uh, vill inte bli förkyld igen!

Varje gång jag kommer hem ser jag tavlan och tänker att jag ska fortsätta på den, men för att sedan övergå till ett jag orkar inte och sängen blir attackerad istället. Men nu har jag satt upp ett mål: den måste vara klar innan jag åker till Thailand! Nu är det bara se till att det blir så!

Jag funderar på om jag ska läsa min bok, knappt lovlig. Har ju bara kommit till sidan 12. "Linn var klädd i strechjeans, bomberjacka och kängor" När var denna skriven igen? 1996, det var då de var det på modet. Kommer faktisk ihåg när folk gick omkring i det och var "coola", kommer ni ihåg?


Nu ska jag återgå till mitt flitiga tv-tittande.

Hej!


Kommentarer
Postat av: Tove

JAg vill med till Thailand:(

2008-01-29 @ 21:49:31
Postat av: Emelie (jag)

haha, följ med då. Du kan få sova på soffan ;)

2008-01-29 @ 21:56:21
URL: http://quartz.blogg.se
Postat av: Fiun

Haha, jag praoade ju på dagis med så små barn. Jag somnade kl sju ungefär. :D Man blir jävligt trött när man inte är van vid det, haha.

2008-02-01 @ 17:50:15
URL: http://fiun.blogg.se/
Postat av: Emelie (jag)

haha jag vet det är riktigt utmattande. Jag har varit på dagis tre gånger och jag blir lika förvånad hur trött man blir de första gångerna på alla ställen :P haha

2008-02-01 @ 21:47:17
URL: http://quartz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0