Will You Remember?

Just nu kryper det i skinnet på mig. Klarar verkligen inte att vara sjuk för då måste man vara hemma en hel dag. Visst, det går bra när man inte är sjuk att bara vara hemma och slappa. Men när man är sjuk så går det verkligen inte, man tänker bara på hur mycket saker man skulle kunna göra istället för att vara hemma.
Vad hade jag gjort idag? (Jag ska kartlägga exakt hela min dag, nej jag har inget att göra!)
Min väckarklocka ringde 09,30 eftersom jag skulle ringa skolan innan svenskan börja! Yeah mitt namn är ju trots allt Emelie så det tog en timma för mig att ringa till skolan.
"Det är Atorina."
"Hej. Det är Emelie. Jag tänkte bara säga att jag inte kommer idag för jag är magsjuk"
"Jasså, så du är magsjuk?"
"Japp, så jag är hemma idag."
"hmm, okej. Det är många i er klass som är sjuka idag...."
"jasså, jaha"
"mm, men jag skiver upp att Emelie Olsson är sjuk här"
Lite väl misstänktsamt där kanske.

Jag tog febern (37,5), så jag ringde till min moder, fråga vad som var feber. 
"Hej, det är jag. Vad gör du?"
"Jag jobbar, så jag sitter i möte"
"Okej, men varför svara du då för?"
"Du är ju sjuk, måste ju svara då!"
"Hmm, okej. Vad är feber på morgonen? Jag har 37,5 nu"
"Det är feber på morgonen Emelie! Men hur är det annars då? Men testa att äta två rostade mackor och te!"
Snacka om överbeskyddad morsa. Jag fick till och med order på vad jag skulle ha på mackan! haha. Fast visst är det skönt med mammor som bryr sig och som tycker synd om en när man är sjuk.

Jag åt samtidigt som jag kolla på vänner (måste ju arbeta mig igenom den där boxern). Men under säsong 2 på sista skivan så börja det bugga och gick inte igång. Då blev jag så sur så jag stängde av det, och i ren protest la jag mig och sov!
Kolla på diverse tv-program/film.

Okej, jag skippar att skriva vad jag gjort idag. Kom på att jag faktiskt inte gjort ett dugg mer än att kollat på tv. Jag får ju inte gå någonstans i huset heller. Jag kan ju trots allt smittas. När pappa kom hem: "Vad har du gjort på stora toaletten Emelie?"
"Tvättat händerna."
"Det får du göra på andra toaletten!"

Det börja redan igår när jag borsta tänderna.
"Vad gör du Emelie?"
"Jag borstar tänderna"
"Inte på den toaletten!"
"Men jag borstar ju bara tänderna?"
"Ja, men du spottar ut dina bakterier i handfatet! Du får ta dina grejer till andra toaletten"
"Va? Vad gör det då? Du ska väl knappast slicka på handfatet eller?"
Där någonstans sluta det samtalet. Men jag gjorde som han sa trots allt.

Nu när jag bläddrar igenom inlägget ser jag att det mest består av konversationer. Väldigt roligt. Men eftersom jag inte har pratat så mycket med någon sen igår så får man ta vara på det man får ;)

Jag har insett nu att vad jag än skriver kommer det inte bli något viktigt, men jag kommer säkert forsätta skriva för jag har så fruktansvärt tråkigt. Finns ingen att prata med. Inte så konstigt, det är fredag och alla är upptagna på fredagar. Fest, kompisar, pojkvänner spenderas det tid på. Förutom jag, eftersommin kropp har bestämt att jag ska vara sjuk! Kollar på min msn-lista efter någon som man kan tracka(prata), alla som är inne är "inte vid datorn" eller "upptagen", förutom två (de två pratar jag aldrig med längre). Det är mycket bättre att vara sjuk på en tisdag än en fredag!

Farväl!
Jag insåg att jag måste sluta skriva!

Kommentarer
Postat av: Tove

jag hade 38 i feber i morse :( det är inte kul att vara sjuk! I know!

2008-02-09 @ 14:31:59
URL: http://toveahlander.blogg.se
Postat av: Emelie

Nej, blir det ingen bio för dig och engel då?

2008-02-09 @ 15:03:06
URL: http://quartz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0