Fredag

Jag börjar bli riktigt trött på det här nu! Jag är förkyld IGEN! Jag är sjuk, blir frisk, praktik, skola, blir sjuk, blir frisk, praktik, skola, blir sjuk och så håller det på. Imorse vakna jag av att jag hade jäkla ont i halsen. Att det aldrig kan bli bra. Mamma vid matbordet "Du måste snart gå till en doktor om det där inte blir bra! Du kan inte vara dålig när du åker ner till Thailand för då kommer du bli jätte sjuk när du kommer till värmen!!" Men jag vägrar fasen att gå till doktorn, jag tänker inte ha luftsvägsinfektion och lunginflammation, som jag alltid får januari-februari. Det är nämligen så att jag alltid burkar vara förkyld januari-mars VARJE år. Fattar inte varför, är det nått i luften som gör det? För det blir samma varje år, det vet ni som känner mig. Förra året vägra jag också gå till läkaren. Förr förra året innan de var jag tvungen, kunde nämligen inte äta eftersom jag hade ont från munnen ner till lungorna. Och det var inte konstigt eftersom jag hade en stor infektion(luftvägsinfektion), dubbelsidig lunginflammation och fyra-fem andra infektioner i munhålan/halsen. Doktorn ville sjukskriva mig från skolan fast det vägra jag. Jag gick på pencillin från januari-maj. Så då blev jag trött och vägrar gå när jag har varit dålig länge.

Hade annars samhällsprov i dag. Ekonomi, inte mitt favoritämne precis. Men jag tror att det gick bra, kändes som det iaf. Skriver resultat när jag får tillbaka det (torsdag nästa vecka blir det nog).
Imorgon blir det Skövde med mamma. Ska köpa lite grejer till Thailand (short bland annat).

Min mormor och morfar fira nyss att de varit tillsammans i 50 år. Mormor var 15 när de blev tillsammans, morfar 18. Sen fick de mamma när 3 år senare. Och är fortfarande tillsammans. 50 år, vilken jäkla lång tid!!
Och antingen om det är detta året eller nästa år så har farmor och farfar varit gifta i 60 år! Shit. haha.
Och förra året fira mamma och pappa att de varit tillsammans i 30 år. Ligger långa förhållande i min släkt och förhoppningsvis så hittar jag någon bra så jag kan fortsätta med deras tradition ;) haha, fast är väl knappast någon som skulle stå ut så länge med mig.

Igår var mamma iväg till Uddevalla. När pappa kom hem från jobbet rusa han in i mitt rum "Har du hört något fram mamma?"
"nää, inte direkt, vaddåda?"
"Jag fick ett sms från henne förut när de kom ner. Och när jag skulle skicka 'ok' tillbaka så blev det 'öl', och jag när jag skulle ändra ord så råka jag skicka iväg det"
Jag kolla bara på honom. Han fortsatte:
"Undra vad hon tänkte när hon tog upp mobilen och det stod 'öl'"
Till detta kan jag berätta att han gjorde en massa rörelser och asgarva. Han tyckte det var skitkul. För att fortsätta:
"Fast jag skicka iväg ett sms till henne efter 'Nej, jag dricker inte öl, råka komma åt skicka...'  men undra vad hon tänkte när hon fick upp smset och det stod öl. Hade jag vela se!!!"
Och sen börja han garva igen, haha


Farväl mina vänner, nu ska jag bege mig!
Ni kan gå in på www.bilddagboken.se/quartz också om ni vill ha mer från mig ;)


Kommentarer
Postat av: Tove

men jag tycker nog att du borde kolla upp det ändå? håller med eva, du kan ju inte vara sjuk i thailand

2008-02-23 @ 00:28:32
URL: http://toveahlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0