Born To Be Alive!

Det blev ingen bild upplagd någonstans idag. Det blev inte så att jag börja måla. För precis när jag hade hämtat färgen, för att blanda och späda ut den: "Emelie, vad gör du?"
"Jag tänkte måla lite på tavlan"
"Men du och mamma ska ju laga mat nu"
"Redan?"
"Ja, vi är hungrig"
"Men det är ju inte jag"
"Okej, men det tar ju en stund att laga!"
Det skulle stå i ugnen och grejer. Men jag såg till att byta ut maträtten till något gott istället.
"Okej, men då kan du handla"
Suck, var i affären två gånger efter det.
Men Gud vad gott det blev! Mmm, laga inte efter något recept heller. Jag är så duktig (om jag får säga det själv)!! Den var nudlar, kyckling, morötter, jordnötter och massa annat gott. Fler gånger!

Jag är verkligen sugen på att flytta hemifrån, fast ändå inte. Jag skulle nog inte orka göra allt som man måste göra. Skulle vara jäkligt roligt att göra iordning och sånt. Men städa, tvätta och laga mat varje dag är något som jag verkligen inte skulle orka med nu. Så jag får nog bo hemma ett tag till iaf.

Det blev ingen mer städning för mig idag. Tänkte att jag verkligen skulle städa mitt rum ordentligt idag. Men icke sa nicke! Jag har fortfarande en överfull fotölj(stavning?) och en klädhög på golvet som ska in i garderoben(den har legat där i över en månad).
Men när jag kolla på SingingBee på tvn så fick jag ett ryck, jag gick och hämta en lampa vi hade hemma. Rev upp den ur kartongen och börja montera den. Så nu är jag en lampa rikare i mitt rum. Vilket inte ens behövdes eftersom jag har ganska många lampor, närmare 13 st. Sen har jag en omonterad till.
Jag gillar när det är ljust. Jag tänder alla lampor i det rummet jag är och mamma och pappa släcker efter mig (en orsak till varför jag inte ska flytta hemifrån, elräkningen).
Fast den lampan jag satte upp nu var egenligen till Jonas och Fia men det ville nog inte ha den, så nu är den min! Den står faktiskt bra där den står :)

Men nu ska jag borsta tänderna och bettskenan ska på plats, jag ska sova. Väckningen står på 06,45 (tror jag). Usch, längtar inte tills jag ska vara med och öppna på dagis! Då måste jag vara där vid halv 7 eller nått sånt. Suck.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tove

jäklar vad många lamor, det har jag inte tänkt på:S

2008-02-04 @ 15:03:34
URL: http://toveahlander.blogg.se
Postat av: Fiun

Haha, inte alla som har lamor i sitt hem. Hahahaha.

2008-02-04 @ 22:41:45
URL: http://fiun.blogg.se/
Postat av: Emelie

hehe nej, tove kan inte stava ;)

2008-02-05 @ 07:30:28
URL: http://quartz.blogg.se
Postat av: linda

va s ynd de om dej då.. själv får man gå upp klockan halv 6, 6 på mornanrna för å hina med den jävla bussen....

ja villem flytta kul å inreda haha:P
jobbit sysslor :/

2008-02-08 @ 15:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0