Torsdag - fy fan

Jag jobba till 15 idag. Samåkte med mamma till jobbet och då tog inte jag med mig någon nyckel. Så när jag kom hem vid 15 så kom jag på, jävlar nycklarna! Ja, fy fan va underbart! Jag ringde Johanna men hon var uppe och simma. Och jimmy och Fredrik var i Skövde. Och JUST denna dagen lyckades jag pricka in. Fy fan, eftermiddagen spenderades i bilen två timmer. Helskotta vad kallt det var!
Jag kunde ju inte ha på bilen i två timmar så det flöda ut värme utan det fick jag ta i omgångar. Och jag var ju inte så skönt klädd heller, jag hade en t-shirt, en fleecejacka och ett par tunna sommarkläder eftersom jag var inne på demensen, vilket brukar bli varmt. Och tillråga på klädseln hade jag foppatofflor, haha! So fucking nice!
Mitt humör var verkligen inte på topp när mamma och pappa kom hem. Eftersom pappa var tvungen att jobba över och de samåkte. Och mamma tyckte det var onödigt att jag hämta nyckeln vid 15.
Men jag drog ut och hämta reklamen och gick noga igenom alla extrapriser. Öb hade tex after eight för 25 kr. Och tack och lov var det jäkligt mycket reklam så det tog ett tag att gå igenom. Men sen gav jag upp och fällde ner sätet till max för att lägga mig i någon konstig vriden ställning som var skönt för stunden. Dock INTE nu, för jag har nackspärr så inihelvete. Usch, jobbigt :(
Och tanken på att gå upp tidigt imorgon för att jobba på demensen är ju inte direkt upplyftande! Jag vill ligga hemma och sova ^^ Men det är ju alltid pengar!

I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra på kvällen, antadligen vila och käka fredagsmat(färska räkor med vitlöksbröd), underbart! Och på lördag ska jag jobba där vi ska baka julgodis :) Och sen på kvällen är det fest och söndag vila. Inte helt fel helg. En frihelg från haganäset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0