Tisdag - skola!

"Oxen 20/4 - 21/5

Dagshoroskop - tisdag 29 april

Kreativa idéer kan vara lösningen på segdragna meningskiljakigheter. Men att fantasin går på högvarv innebär också en risk för att du gör dig föreställningar om något som inte stämmer."



Var några dagar sen jag skrev sist, och ävennågra dagar sen jag kom hem. Som jag skrev begav jag mig i lördags klockan 13.00 (svensk tid) från hotellet, med andra ord resan hem började. Var som tur inget som var försenat, skönt det :)
Men det tar tid ändå, jag kom hem till Mölltorp på söndagen klockan 13.30. Då var man ganska mör efter att ha rest i över 24 timmar! Det kändes i kroppen, speciellt i nacken och axlarna. När jag körde hem från tåget fick jag ett sms från Tove om hon fick komma och hälsa på mig nu när jag kommit hem. Om hon fick! Hemskt gärna. Hon kom vid 16.00 ungefär. Och innan hade jag och mamma packat upp allt!!! Snacka om duktiga. Eller jag drogupp det ur resväskan och mamma och pappa fick lägga det någonstans i mittenrummet! Men inte dåligt att packat upp allt redan samma dag som vi kom hem! Så när Tove kom blev det kramkalas och visning av det jag köpt och kort (dock bara en del av bilderna, för jag hade inte alla bilder på USB-minnet). Sen drog vi upp till Karlsborg och överraska Linda och Engel. Vi åkte till kanalen och köpte glass :) Underbart att träffa er igen!

Igår var jag hemma från skolan, jag var jäkligt trött bland annat, mamma var också hemma. Vi drog upp till Karlsborg för jag behövde låna böcker till mitt projektarbete och mamma behövde handla en del(pappa hade inte mycket i kylskåpet). Jag var hos frisören vid 16.00, så nu är det slitna topparna borta från mitt hår! Blev dock ganska kort.
Efter frisören var jag tvungen att träffa Jimmy, Fredrik och Johanna! Var trevligt! :) De fick sina presenter som jag köpt till de tokstolarna. Jimmy och Johanna fick 3 stycken ljusstackar. Och Fredrik fick MASSOR med rökelser och hållare till dom. De blev allt glada för sina presenter!  Johanna: "ÅHHHH TACK EMELIE!!! EN BIL!! DU ÄR BARA FÖR SNÄLL! " Jag hade glömt bilnycklen i påsen (dock hade jag inte bilen dit ner, den stod hemma. men hade glömt plockat ur den efter Karlsborgsresan) så det var ju bara att ge bilen till dom :P


Idag har jag varit i skolan och träffat klasskompisarna igen :) Emma tussen, vi har så roligt i skolan du och jag. Dock fick de sina kort igår/idag, haha. Kunde ju kommit dagen innan man kom hem iaf! Men tänk så mycket glödje ett kort kan sprida! Haha, Emma verkade bli glad vad hon berättade iaf. haha


Nu ropar pappa på mig.

Kanske skriver mer ikväll, vem vet :P

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Tove

var det den gröna eller röda du gav bort?

2008-04-29 @ 22:26:21
Postat av: Emelie

green

2008-04-30 @ 09:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0