Lördag - "Simons cabare"

Imorse drog vi till Nai Harn och badade, men innan svängde vi in till elefantridningen eftersom mamma hade tappat mitt kamerafodral igår. Men grabben som skötte vår elefant hade hittat det så vi fick tillbaka det. Mamma och mormor tyckte att han var söt och såg väldigt bra ut idag när han inte hade keps eller jacka på sig. Och vad kan jag säga mer än att de hade jäkligt rätt?

Vi drog hem tidigt idag eftersom vi trodde att det skulle börja regna. Så vi drog innan det bröt ut. Men vem vet, vi kanske hade fel. Det kanske aldrig regna. Men jag tyckte att det var skönt att komma hem tidigare också. Jag är ju inte mycket för att sola. Plus att det var så mycket moln, och då är det ju ingen ide att ligga om det inte är sol. Fast kan erkänna att man somnar skönt i solstolen.
Fast tyvärr var det samma som igår, (medans mamma, mormor och morfar köpte orkideer så var jag kvar i bilen, la mig ner i baksätet, somnade direkt) vakna av att jag snarka. Fast då är det precis innan jag somnar in.

Jag ska snart börja skriva min andra engelskarecention. Jag har skrivit en av två. Men det är ingen jag ser fram emot så jag har skjutit upp det sen vi kom hem från stranden. Usch, kommer bli svårt att skriva en recention till denna boken :/

Mamma berättade för mig att jag hade skrikit och pratat i sömnen så hon vakna utav det inatt. Jag har även lagt en kudde (städerskan lagt in en extra som är hög) i mitten av sängen mellan mamma och mig som jag brukar krama i sömnen(skönt). Iallafall så hade jag kravlat mig upp på den kudden och legat på den. Mamma hade vaknat av att jag hade fötterna på henne och försökt sparka ur henne från sängen.
Jag kommer aldrig få någon kille som vill dela säng med mig. haha

Men imorgon får jag sovmorgon :D Sov så länge jag vill (fast 11 stänger frukosten). Denna sovmorgon förtjänar jag efter att ha gått upp klockan 7.00-7.30 (!!!!). Men då kommer jag säkert inte kunna sova länge ändå. Sängen här är ju inte den skönaste precis. Jag längtar till min säng!

Ikväll ska vi gå på draag show ("Simons cabare") Ska bli roligt. De övriga hade varit på den förra året och tyckt att det var roligt och bra. Så man får hoppas på det bästa! Det börjar iaf klockan 19.30 Sen kommer vi tillbaka vid halv tio. Då blir det mat på hotellets resturang.

Var hos skräddaren igår. Det var fortfarande bara fodret. Men nu skulle han sy på det riktiga tyget. Och eftersom det är nyår så hade skräddaren lite ledigt, så jag skulle komma tillbaka nästa lördag. Men ska bli kul att se hur den blir med det riktiga tyget. Blev inte som det var tänkt först, men denna blir nog också bra ^^

Hoppas ni har det bra
Adjö


Kommentarer
Postat av: Pappa

Sovmorron vad är det för larv, upp och hoppa så du inte slöar till.

2008-04-12 @ 14:22:46
Postat av: Emelie

Det var mormor som sa att jag kunde det. Är ju nyår imorgon, så vi ska inte till stranden nämligen. Så då kunde jag sova istället för att vara uppe och inte göra något speciellt ;)

2008-04-12 @ 17:44:36
URL: http://quartz.blogg.se
Postat av: emlajs

haha, du får vara lite old school och ha delad säng med din bättre hälft ;) eller binda fast dig? your choise lixx.

2008-04-16 @ 15:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0