Jultidningar

Jaha, själv hemma i huset idag. Resten är i Lidköping och kollar på en sängram som Jonas och Fia eventuellt ska köpa. Sen ska det till nya lägenheten och ta lite mått och sånt.


Jag ska iväg till Linda sen när hon käkat. Jag tar nog bilen idag. Måste ju passa på! Och nej hon är inte i Karlsborg idag. Men jag är slö idag, ont i det där jäkla huvudet som ska utmärka sig städigt med värk. Måste vara att jag använder det så mycket ;P
Jag och Linda ska se på film och mysa idag :) Var länge sen vi hitta på något :S för länge sen.
Fast jag har glömt vilken/vilka filmer det var? :S


Var precis och öppna dörren, där står två flickor ler som satan "Hej, vill du köpa jultidningar av oss?" "Nej tyvärr! hej då." De börjas i tid, Första säljarna var väl här för några veckor sedan. Tröttsam. Fast man får ju vara snäll när de öppnar, man minns väl själv hur det var när man skulle sälja något man var så nervös varje gång man hade plingat på en ringklocka. Inte för att jag har sålt jultidningar men majblommor har jag sålt en del.

Jag kommer ihåg att jag och Markus hade några lotter som vi la i en påse  gick vi runt till en massa hus och fråga om de ville köpa. De kosta 5 kr/st. Vi rabbla upp en massa saker man kunde vinna. Men självklart hade vi inga vinster. Men folket köpte ändå och jag och Markus fick en stor och god godispåse.


Kommentarer
Postat av: emlajs

jag förstår inte grejen med jultidningar. :s

2007-09-15 @ 10:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0